Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-12-26 Jul Jul Strålande Jul

Publicerad 2009-12-26 11:52:32 i Allmänt,

Kul, kul, skriv något kul
glans över vita sidor
Innan var hjärnan så gnistrande ljus
sketcherna sprutade ur mitt pennhus
skrev så min skrivmaskin lukta' bränt
nu är det sirap på varje tangent
Kul, kul, skriv något kul
glans över vita sidor

Kom, kom, inspiration
Sänk dina vita vingar
över min hjärna som suckar i sky
över all fruktan för tråkig revy
Kära de änglar som herden såg
låt mig få skriva en bra monolog
Kom, kom, inspiration
Sänk dina vita vingar


//Fortsatt God Jul og Godt Nytt År!
Hilsen Eli

Kommentarer

Postat av: kamelpestaren

Publicerad 2009-12-26 18:28:04

Även i dina "mörkaste" stunder är du suverän. Kan du inte skriva ett "opus" om stela pianofingrar med

med låg träffsäkerhet?

Ha de bra.

Lars

Postat av: Inger

Publicerad 2009-12-27 11:40:38

Hej Eli!



Om du har lust får du gärna tipsa om var din f d revykamrat håller hus! Publiken är välkomna att värma upp i Årsta inför ert 15-årsjubileum. Vi har vår premiär den 5/1 2010.



Jag ansvarar för Bloggen i Årsta scenfolk www.arstascenfolk.se/bloggen....



Hälsningar Inger

Postat av: Eli

Publicerad 2009-12-27 17:22:24

O'Kamelpestare - har du också sirap på tangenterna? Eller har du fått skidskyttesjukan? Skal vi tävla i vem som kan träffa flest toner? Tror nog du slår mig med hela handen på stämbanden där :)



Inger - Tack för tipset om hemsidan och bloggen - premiär 5/1 redan, kul! Stort lycka till!!

Postat av: Christer

Publicerad 2009-12-30 19:30:04

Du behöver inte oroa dig, vi har ju cirka 60 dagar kvar till premiären så vi hinner nog få ihop den BÄSTA revyn någonsin!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela