Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-02-07 Intensivrep

Publicerad 2009-02-07 18:11:40 i Allmänt,

Idag startade repetitionerna i vanlig ordning med öppnings-, paus- och finalnumren. Vi dansade oss varma och försökte komma ihåg alla nya steg Anna gav oss i torsdags. Hm.......vissa delar i pauslåten är lite diffusa. Var det tre gånger knäpp-knäpp-knäpp-knäpp eller bara två? Och vad kommer sen? Det vill säga innan mazariiiiiiiiiiiiinen? Öppning och final sitter som en smäck däremot, och det är ju tur. Nu gäller det bara att ösa på med energi och LE. Det är trevligt tycker jag!

Sen gick vi djupare in i de nummer som är mest roddiga. Robert Regissör har haft en stor utmaning med vissa texter (väl, eh, mina för det mesta...), men har många roliga idéer till hur det ska lösas för att det ska funka. Det hjälper såklart också att texterna så smått börjar sätta sig så vi kan börja leka. Det är trevligt tycker jag!

Publik hade vi också. Bl.a. tidigare revykollegorna Catharina och Li. Det var trevligt!

Vansinnesduetten jag har nämnt innan fick vi testat på riktigt idag. Vi har sänkt tonarten lite samt börjar hitta karaktärerna och förhoppningsvis ska det också bli ett kul nummer. Jättetrevligt!

Nu ska jag läsa på den sketchen som inleder morgondagen. Ha en trevlig afton!

Hilsen Eli :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela