Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-02-08 Lite improviserat...

Publicerad 2009-02-08 22:30:31 i Allmänt,

...blev det idag eftersom Eva var sjuk. Hon, Bosse och jag skulle ta morgonpasset och repetera tillsammans, men då fick Bosse köra sin monolog istället. Han visade upp den för oss senare och den blir riktigt rolig!

Jag satt i logen och pluggade texter, som jag pga tidsbrist har varit mycket dålig på i år. Hjälp, hur hinner man med allt man ska göra??

Då resten utav gänget ramlade in testade vi öppningen med ridå. Du Hängande Hästskit! Han som hängde upp Huddingeaulans ridå var garanterat en man med humor. För det första tar det ungefär en halvtimme från det att man trycker på knappen tills gardinen börjar röra på sig. Sa jag röra på sig? Hm, en snigel på väg till sin egen avrättning rör sig snabbare. Egen ljudeffekt har den också. Ett öronskärande gnissel som påminner mycket om Jonas Gardells fiolspel i Stjärnorna på Slottet. Matchar öppningssången perfekt. NOT! (Nu fattar ni kanske varför vi ofta startar våra föreställningar med öppen ridå.)

Sen fördjupade vi oss i de sketcher vi inte hann med igår. Suzanne tog våra mått mellan varven och konstaterade att jag har modell-längd! Tyvärr har jag dock inte modellbrädd. Så blev det lunch och har du sett, plötsligt kom Eva likväl! Hon kände sig bättre och vi körde igenom resten utav numren. Känns bra! Idag har vi skrattat mycket.

Nästa rep är på tisdag eftersom aulan är upptagen torsdag.

Vi hörs!
Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela