Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-02-19 Kaos

Publicerad 2009-02-19 23:43:16 i Allmänt,

Ajajaj nu är det körigt! Idag var det mycket på en gång. Stora nummer skulle repas, et par nya nummer skulle testas och stakkars Suzanne försökte mitt i alltihopa att få stressade aktörer prova finalkläder och annat som hon sytt. Stakkars tjej, det var nog inte lätt att få någons uppmerksamhet och sen klagar vi förstås på att det är för tight, för stort, för kort, för långt, fel färg, fel tyg och blablabla. Själv är jag textil-analfabet och vet knappt skillnaden mellan en schalett och en kalsong.

Det märks at premiären närmar sig nu. Helgen som kommer är sista riktiga repetitionshelg. Därefter programmeras ljud och ljus under lååååånga teknikrep och innan dess måste allting vara klart.  Just nu är det mest kaos - man snubblar runt i logen över påser, plymer, sysaker, stativ, lösbröst och dammiga peruker medans man memorerar texter för sig själv och provar kläder innan man hastigt kallas till scen. Jag försöker trösta mig med att så här är det varje år....

Jag säger bara: Ajajaj!

Hörs på lördag,
Hilsen Eli ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela