Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-01-20 10 little indians...

Publicerad 2009-01-20 18:35:57 i Allmänt,

Jahapp, så var det bekräftat - Christer får ingen barnvakt och kan inte bli med på scen i år han heller. Därmed är vi 8 i ensemblen. Vi var 9 i "Drömrevyn" 2006 och redan då sprang jag som en piskad höna från logen upp på scen, rablade anfådd tre rader, kastade mig ner i logen igen för ett snabbt ombyte, spurtade upp på scen, bablabablabla-hehe, kastade mig ner för trappan och i nästa kostym, upp igen  - ojdå fel kostym, ner igen, byta och var alldeles genomsvettig efter varje akt. Och i år är vi 8. Hm. Somebody's gonna start working out...
I och för sig - vi har än så länge ingen till att sy våra kläder, så några ombyten blir det kanske inte snack om så länge det inte finns något att byta om till. Foten i kläm? JAJAMENSANN!

Just nu skriver jag på en TAL-sketch (directors orders), men den tar ju aldrig slut! Ser ut till att jag får ge ut bok i stället. Eller stryka, kutta, döda några kapittel. Vi får se vad regissör'n tycker, mailer över texten ikveld.

Igår såg jag Idrottsgalan, och shit! Ett utav numren var snarlikt ett jag har skrivit som vi ska ha med i Fritt Fall. Men pyttsann vem tittar på SVT. Dom har ju liten publik jämfört med Huddingerevyn.

Torsdag är nästa repetition. Tills dess har jag typ 10 sångtexter att lära mig...

Ha det!
Hilsen Eli (fortsatt norsk)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela