Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-01-29 Gilla läget

Publicerad 2009-01-30 00:41:49 i Allmänt,

Som aktör måste man ibland göra saker man inte känner för. Det kan vara en roll man inte hittar någon trovärdig tolkning av, en situation man inte känner sig bekväm i eller en sketch man ganska enkelt inte tycker är rolig. Vad gör man då? Jo, man kan yla som en diva och förkunna för Kung och Fosterland at man minsann inte ställer upp på vad som helst, man kan bita ihop och göra så gott man kan fast det inte blir bra eller man kan be regissör'n snällt om att få göra något annat i stället. Ett nummer blir ju oftast bäst om de medverkande förstår kärnan i historien och inte minst tycker numret är roligt.

Men vad gör man när det är självaste finalnumret man inte gillar...? Det är ju obligatoriskt för alla och ska liksom vara KUL! Hejsan hoppsan, verkar som jag har ett litet problem. Det får bli att gilla läget helt enkelt, kosta vad det kosta vill. Inget ont om finalen - den blir garanterat rolig för publiken! Det är nog bara jag som inte gillar den. Den påminner mig kanske lite för mycket om mitt eget liv skulle jag tro. Vem vill spela sig själv?

Som ni läste både på och mellan raderna ovanför hade jag ingen god dag på rep ikväll. Så blir det ibland. Vår koreograf tränade dans med oss i tre timmar och vi gick igenom hela finalen samt lärde oss nästan hela öppningsnumret. Effektivt arbetat, måste jag säga! Hem och öva.

Något positivt hände dock: vi har blivit med sömmerska! Susanne (efternamn kommer så småningom) hälsade på oss och vi snackade kläder till olika nummer. Susanne är ingen traditionell sömmerska utan gillar att skapa och använda sin kreativitet. Hon ska få nog att bita i.

Snickarmästare Bosse hade även snickrat prov på hur scenografin kan se ut, och tankar och idéer diskuterades med regissören. Kan bli häftigt! 

Nu blir det vila, imorgon är det fredag och då måste jag samla energi, för på lördag är det bannemej dans igen...

Må så gott tills dess!

Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela