Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-03-02 Teknikrep check!

Publicerad 2009-03-02 19:34:47 i Allmänt,

Vilken söndag (och helg) vi hade! Nu är man slut som människa, rösten är rostig och till min arbetsgivare kan jag bara säga förlåt för att jag inte riktigt var mig själv på jobbet idag.


Vi började med 2 timmar Anna för att finslipa öppning, final och pauslåten där alla är med och dans... eh rör sig till musik. Sen tog vi tag i andra akten och de nummer som behövde genomgång.


Så var det dags för det stora genomdraget. Vi blev beordrade att genomföra som om aulan var fullsatt och lösa de problem som uppstod UTAN avbrott. Detta för att se vad som inte funkar - vi har bla. en del tighta ombyten i år.


Och tight blev det. Skjortor slets sönder i panik, strumpbyxor fladdrade, peruker föll men höjdpunkten kom när Eva gjorde entré som "chicast i stan" med hela rumpan bar och utan en aning tänkte fan va bra're går, när regissörn vek sig i skratt. Jag satt bakom henne på scen och försökte hålla masken, vilket inte var lätt när jag såg Jane och Bosse i spasmer ute i kulisserna medan musikerna bakom mig viskade "vad är det, vad händer???" och jag såg reaktionerna när en efter en kom in på scenen och uppfattade situationen. Jag dallrade som Jabba the Hutt's dubbelhaka, tårarna forsade och det blev svårt att sjunga sen, men vi kom igenom!


Många timmar, tjugo portioner thaimat och två batteribyten senare var äntligen helgen över för vår del. Jag åkte hemifrån kl. 08.30 igår och var hemma ca 23, så mycket energi går åt. Nu har jag ångest för att tappa rösten, som inte alls känns bra. Det hände på finalen förra året och kan inte rekommenderas! Därför avslutar jag nu, tar en kopp varmt vatten med honung och så blir det läggdags för den lilla divan. God natt!


Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela