Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-03-06 PREMIÄRDAGS!!!

Publicerad 2009-03-06 14:35:44 i Allmänt,

Så är äntligen den stora dagen här! Ikväll får vi veta om Huddingefolket gillar det jobb vi har lagt ner eller inte.

Är jag nervös? Javisst - precis lagom! Ett visst pirr ska kännas så man håller energin uppe. Jag är nog mest nervös för mina texter tror jag. Kommer de gå hem hos publiken, kommer folk förstå, kommer de skratta? Jag har bla. skrivit ett alldeles för långt nummer som lätt kan gå ifrån påfågel till kalkon. Hjälp, varför gjorde jag det..... Jaja, nu är det för sent att ångra, nu är det bara att brusa med fjädrarna! (Sen får vi se om det blir champagne eller en flaska tequila på premiärfesten ikväll.....) Vi har i alla fall mycket aktuellt material -  ser man på dagens löpsedlar skulle man tro det var reklam för Huddingerevyn.

Nej hörrni, nu drar det ihop sig. Jag ska alldeles strax bege mig till Huddingeaulan (och påbörja striden mot lösögonfransar och spackel). Dansskorna är putsade, perukerna nykammade, kläderna hänger i rätt ordning och texterna sitter som en smäck. Kära Fredrik, Jane, Jocke, Ing-Britt, Bosse, Eva, Ingrid, Lasse, Lars, Stellan, Annelie, Morris, Rolle, Robin och Thomas - nu kör vi så det ryker - SE UPP HUDDINGE, FÖR HÄR KOMMER VI!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela