Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-03-11 Ajajajayyyyyanapa

Publicerad 2009-03-11 23:37:21 i Allmänt,

......som vi slet idag! Tydligen hade vi lite för många dagar ledigt sedan förra föreställningen i lördags. En textrad hit, enn munnspray dit försvann till de eviga jaktmarker, men förhoppningsvis var det inget publiken märkte. Det var över lag en bra föreställning, men kanske lite annorlunda. Vi hade en rekordliten och blyg publik idag och då är det lätt att stressa upp sig och ta i så man blir blå i fejset. Man vill ju att alla ska ha kul! En vanlig miss är dock att tro folk inte njuter bara för att de inte låter, men de vi talade med efteråt var superimponerade och hade en jättetrevlig kväll.

Själv är jag konstig i halsen och det kändes som om mina tonarter var för låga (!) idag. Jag måste dessutom komma i håg att ta med et par andra svarta skor som är lättare att få på sig - i andra akten har Eva och jag ett riktigt rat-race med tre nummer på raken. Vi går ifrån nakna (nästan) till restauranguppklädda till charlstonchica med typ två och ett halvt sekunds tid för ombyte mellan varje nummer, och idag höll jag på att få hjärtinfarkt då jag inte fick på mig skorna. Det gick dock i sista tiondels sekunden innan jag skulle in. PUH!

Nu är det vila rösten som gäller. Revy tar på stämbanden! Särskilt om man som jag inte sjunger annat än i revyperioden. Nästa föreställning är fredag, sen kör vi både lördag och söndag.

Nu nattar jag ner mig!
Eli :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela