Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-03-13 Fredag den 13

Publicerad 2009-03-14 00:11:23 i Allmänt,

Man tror ju att allt ska skita sig bara för att det är fredag den 13 men icke sa Nicke! Ikväll gick (nästan) ALLT rätt! Munnsprayen satt där den skulle, Grevinnan tappade inte tänderna och Fredriks och min vansinnesduett har aldrig varit bättre. Och när vi står bakom ridån i öppningen och hör publiken gapskratta redan i introsnacket, då VET vi att det blir en bra föreställning. Ikväll hade vi en fantastisk publik - ni anar inte hur trevliga vi tycker ni är! Vi hade även många vänner på besök, tusen tack för att ni kom!!

Jag kom ihåg att byta skor i andra akten till et par som faktiskt går att få på sig och det gick hur smidigt som helst. Jag har förresten en konstig fördelning på mina nummer i år, kanske är det det som gör mig så okoncentrerad. Jag har några riktigt långa pauser där jag inte är med alls, men sen kommer allt på en gång och sista 30 minuterna lever jag i en ombytesdjungel som heter duga. Man får kle om till flera scener samtidigt och hoppas man hinner slita av sig allt i tid (tack snälla Ing-Britt för hjälpen!). Efteråt känns det som om jag har sprungit Vasaloppet (vilket jag i och för sig aldrig har gjort, så jag har ingen aning om hur det känns såklart, men jag är lika svettig. Och har lust på blåbärssoppa).   

Imorgon startar föreställningen kl. 17 så Folket ska hinna hem till melodifestivalfinalen i tid. Det betyder att vi ska vara på plats i aulan kl. 15 för smink och uppsjungning, så imorgon ska jag sova läääääänge. God natt!
Hilsen Eli 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela