Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-03-18 Bufférekord

Publicerad 2009-03-18 23:14:40 i Allmänt,

Va bra det gick ikväll! Vicken härlig publik! Mycket tack vare att 200 personer åt buffé innan föreställningen. Bufféfolket är alltid mätta, belåtna och på gott humör när ridån går upp. Till och med första raden var fullsatt av glada, härliga människor, och där brukar sällan någon våga sätta sig. Därfor var jag också mycket noga med att inte blotta mig idag - finalkjolen blev nästan spikrad fast för att den inte skulle åka ner. Dumt att skrämma någon i onödan.

Jag har förresten surfat lite på andra revyers bloggar. Kul att se hur det går för våra vänner runt i landet. Flera skriver att de har skickat in bidrag till Revy-SM som går av stapeln i augusti varje år. I år är det Piteå som arrangerar och vi glädjer oss! När det gäller tävlande bidrag ligger vi taskigt till tidsmässigt. Fristen för att skicka in går ungefär samma dag som vi har premiär och då hinner vi inte filma i tid. Vi kan sända in fjolårets sketcher, men de er inte lika aktuella ett år senare. I år har vi dock skickat in ett tidlöst bidrag från förra året - Grodperspektiv, som blev en riktig publiksuccé. Så får vi se om juryn gillar det eller inte. I vilket fall som helst åker vi ett gäng till Piteå och festar loss!

Nå tar jeg kvelden, som vi sier i Norge. Hardkör med föreställningar fredag, lördag och söndag väntar, och då kommer Mamma och min systerson Jonatan fra Norge och tittar, så då måste jag vara på topp.

God natt!
Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela