Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2009-09-21 WHY JESUS???

Publicerad 2009-09-21 22:50:39 i Allmänt,

Varför är det så svårt att skriva revy??? Sedan förra året har jag gått två kurs i revytextförfattarskap, men med vilket resultat? Så här ser min hjärna ut just nu:















Jepp. Lika tom som Anna Ankas blick. Zip njet nada ikkeno. Finns inte ett uns av inspiration eller lust att älta baconfebern, glas i kycklingen eller ordförandeskapet i EU för den sakens skuld. Som om inte det är nog vill Christer sjunga country och Jocke höra Nanne G i år. Men vafan ska man hitta på. Om jag själv fick välja all revymusik blev det nog en rockopera med Queen. Tänk er Bohemian Rhapsody - en vacker ballad om Knutbymordet. Mamaaaaaa, just killed a man.....  OK, inte så aktuellt kanske. Och We Are The Champions blir det svårt att skriva något på, det krävs väl först några svenska OS- och VM-guld (svenska vassarru???). Näh. Nu är jag trött.

God natt! 
Hilsen Eli the trött trött textförfattare

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela