Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-02-14 Alla fjärtans dag

Publicerad 2010-02-14 21:40:49 i Allmänt,

Undrar om det fjärtas lika mycket i andra revyer som hos oss...? Rätt som det är hör man ett litet trummsolo och ut i kulisserna försvinner en rodnande indian i full Fart (bokstavligen talat, om man tar det på engelska:) och över lokalen lägger sig en odefinierbar odör som ingen riktigt vill kännas vid. 

Idag hördes många trummsolon. Inte minst därför att ORKESTERN var med oss! Så det blev ett förlängd rep där vi gick igenom hela den musikaliska biten med tonarter, övergångar och stick till de olika numren. Våran kapellmästare Lasse är genial när det gäller att hitta passande låtar som inledning till sketcherna, och basisten Stellan och trummisen Lars hänger på och kryddar lite här och både där och där också. Alltid kul att repa med Larz-Stellanz!

Annars fick vi besök av vår kära ZebraJane (som bland annat var Drottning Silvia och sjöng den vackra Primadonnans Sång förra året) och hon hade med sig Alla Hjärtans Chokladgodis. Tusen tack Jane!

För att vi inte ska bli för smala och för att vi skulle orka med ett extra långt rep hade även vår klippa bakom scenen Annelie bakat otroligt smarriga och läckra hjärtformade Alla Hjärtans-bakelser i chocklad toppade med grädde och gelehjärtan. MUMS!!!!!

Annars skäms jag lite. Här har jag skrutit i alla himmelriktningar om att vi i Huddingerevyn skriver så gott som alla texter själva, men då jag räknade efter på regissörns uppställning idag, visar det sig att vi i år har köpt dubbelt så många nummer som vi brukar. Å andra sidan har jag bara skrivit hälften så mycket som jag brukar, så det blir väl jämt skägg antar jag.

Här ser ni vår söta inspicient och överbakmästare Annelie:



Och här repeterar vi SM i påslakan:



Larz-Stellanz flankerad av Röda Baronen und Günther:



Fler bilder kommer på vår Facebooksida.

Hörs i nästa vecka!
Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela