Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-02-22 En helg närmare

Publicerad 2010-02-22 19:38:59 i Allmänt,

Jag skulle ha skrivit igår, men var helt enkelt totalslut. Så här såg min helg ut:

Lördag morgon go mårrån go mårrån har alla sovit bra, upp på scen nu börjar vi med genomdrag å vi har ändrat om i sista akten, det drabbar er Eli och Fredrik som får ett stressigt ombyte innan finalen men klaga inte finns dom som har det värre till exempel Christer & Thomas är alla klara fint då kör vi öppningen kom ihåg att LEEEEE har jag ju sagt och nu till finalen och den tar vi en gång till å flytta på er så orkestern får plats för nu ska vi hitta musikaliska övergångar så försvinn inte utan vänta tills jag ropar och Lasse kan du nån bra låt om vallningar herregud vad gör alla perukerna där mitt i köttfärsen och Eli jag hittade din gospeltrasa men nu är Bosses borta och vem har tagit baronmössan den var ju precis här står jag och har satt på nytt kaffe så vi kan korrläsa programbladet javisst ska vi repetera barsketchen vi tar den spanska varianten och sen måste vi lära oss buggstegen fy fan hur ska jag få av mig dom här barnkläderna kan man ju inte ha i doakören men en tofs går bra at soffpotatisen börjar mjukna nu är det styrelsemöte och shit är koreografen redan här jag hann ju inte äta jaja vi tar det imorrn är det för sent att ändra, vi måste ta kort på alla idag före kl 23.59 går programbladet i tryckare ska dansas med Gudrun och vi ska även lägga koreografi på Bröllopsyran och kan alla enas om samma text i öppningslåten vore det tacksamt med munkar från Therese vilken överraskning se där är Cattis också hej hej hur går det var länge sen men nu måste jag och dansarna repa sprutdansen hejåhå va bra det blir kan någon ta kort tack om titlerna på mina nummer är ok javisst men varför sitter inte expeditreplikerna ska någon till förrådet jag måste ha polisdräkt, gloria och fler peruker, bilen startar inte och nästa helg är det redan teknikrep WHY GOD WHY???

Så andas vi lugnt ett tag..... Tycker jag känner igen det här från förra året? Och året innan. Och året innan året innan också. Ingen panik med andra ord. Om det inte rådde fullständigt anarki och potatisgratäng på den här tiden, ja det är DÅ man borde ta sina valium.

Jag vill verkligen tro på det där.

Hörs!
Hilsen Eli

PS vill du uppleva hur det är att stå på vår scen? Kolla då in senaste filmen på vår sida på Facebook. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela