Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-02-26 Orkesterrep 2:a akt

Publicerad 2010-02-26 19:41:06 i Allmänt,

Igår gick vi igenom alla musikaliska bitar i andra akten. Det handlar om att hitta stick, övergångar och tajma ut- och in'are så man hinner få ut og in all rekvisita och behörig personal i lagom tid. Och så gärna nån hygglig och passande truddelutt på det.

Bakom scenen var det rena rama tomteverkstaden. Den som inte stod på scenen klippade, limmade, sydde, kammade peruker, provade nya kläder och överallt hördes repliker och en och annan fulfras som ibland kommer istället för den ursprungligt vackert och välformulerade texten.

Nu medan jag skriver det här, är det full aktivitet i aulan. Bosse, regissör'n och teknikgrabbarna har varit där hela dagen och byggd ljud & ljus så imorgon när vi kommer är det bara att mygga på och starta soundchecka. Och med mick hörs det veeeeldigt tydligt vem som inte kan texten....

Därför loggar jag nu av och kastar mig idogt över de texterna jag behöver jobba mest med. Sen är det sova sova sova som gäller, teknikrepshelg är ingen spa-weekend direkt. Även om man säkert svettas lika mycket.

Hörs efter helgen!

Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela