Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-01-21 Hes & Gul & Blå

Publicerad 2010-01-21 23:30:02 i Allmänt,

Hes och full av blåmärken kom jag precis hem från kvällens repetition. Nu börjar det likna revy! Vi repeterade nästan bara ett nummer idag - ett ensemblenummer med mycket sång i höga tonarter som blir längre och längre eftersom regissör och skådisar kommer på roliga saker hela tiden och fortsätter detta kommer numret ta hela första akten. Men skrattade gjorde vi!  

Mina skor limmade plötsligt ihop sig mitt i trettonde entréen och jag flög in på scenen i ett överraskande stagedive med båda knäna först. Sen skulle min rollfigur rulla nedför en trappa. Det gick jättebra första gången, men då fick jag prestationsångest och tog kanske i lite för mycket de nästa tjugoåtta (ok...minus tjugofem..) gångarna och nu har jag i tillägg till lila vattenknän även blågula bölder på baksidan. Cool!

Lördag kommer vår kostymör och tar våra mått så det blir hårdbantning fram tills dess. Kaffe och morot, jatack.

Christer har fixat lite sponsor-, annons- och tidningskontakter så vi kommer synas mycket mer i år än förra året. Han har även klippt ihop en reklamfilm som ligger på vår kanal på Youtube samt Facebook.

Hörs till helgen!
Hilsen Eli


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela