Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-03-06 WOW!!!!!!!!!

Publicerad 2010-03-06 12:38:17 i Allmänt,

Hur ska vi kunna toppa detta??!?

Efter historiens sämsta genrep genomförde vi det som jag tror måste ha varit historien bästa premiär. Och vilken FANTASTISK PUBLIK!!! Tusen tack alla ni som var där, jag säger bara WOW!!!!!!!!!

Ni var med och stöttade från allra första start, ni har ingen aning om hur mycket det värmer! Sen att jag startade mitt första nummer med att spilla ut hela rekvisitan över scengolvet så att jag dels inte hade någon öl att servera i baren och dels så att stackars Annelie fick springa in och torka och torka och torka mellan de nästa tjugo numren (ungefär så blött blev det) blev liksom bara en extra kick. Efter det drog adrenalinet igång på allvar och jag tror nog jag satte det mesta rätt genom hela föreställningen. Och i medhörningen nere i logen hördes skratt, visslingar och applåder som talade om att alla mina vänner gjorde det samma.

Till och med ångestmonologen gick bra, trots att den går på kjempesvorsk. Nu får vi bara hoppas vi klarar att hålla energin uppe i resterande föreställningar - premiären är ju alltid lite extra kul och premiärpubliken alltid mycket vänlig, och efteråt svävar man runt på rosa moln och tror man är världsmästare. Vi vet att föreställning nummer 2 och 3 är de största utmaningarna, så det är bara att fortsätta rakt uppåt. The sky is the limit!

Här kommer lite mingelbilder:


Premiärpinglorna jeg, Ingrid & Eva. OBS!!!! Trummisen Lars påpekade att det här är absolut bästa bildet på hela bloggen. Gissa vem som fotograferade...
Det här är de omtalade öppningsklänningarna. Meningen var att vi endast skulle ha de oransje klänningarna och ingenting annat. Vet inte vad ni tycker, men själv föredrar jag att inte visa trosorna så mycket på scenen, så vi fick ha svarta klänningar under och nu sitter de ju som en smäck!

  
Eli's corner.                                    Ingbritt och Thomas hade klätt upp sig
                                                     inför premiären i matchande kläder.


  
Till vänster: Fredrik & Kompisarna lirade i pausen och på efterfesten. Värsta draget och folk rockade loss!!
T.h: Regissör'n delade ut sina alldeles individuella vinylskivor till var och en. Det var allt ifrån Magnus & Brasse's "Bäst att ta sig ett glas" (Fredrik för Kockduellen) till deutsche Tanzparty und annan Spass (Thomas, till stöd och vägledning så han och jag kan imponera ännu mera i finalbuggen). Ikväll blirre finalhambo!

Själv fick jag en skiva med norska författaren Johan Borgens samlingar - en kjempefin inspirasjon till mitt (norska) revytextskrivande. Nu ska jag bara ut och köpa en skivspelare.... Finns sånt på Blocket, tro?

  

  

  
T.v: Jag lyckades fånga den aldrig stillsittandes Putte på bild också. Han är våran svetsare och har fixat bågen med ljusen över scenen. T.h.: Eva och Jocke.



Vilken fest, vilken feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest!!!

Nu säger jag som 80-talsikonen Jazz: THE ONLY WAY IZ UP!!

Hörs efter helgen,
Hilsen Eli



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela