Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-03-21 Bästa någonsin?

Publicerad 2010-03-21 22:02:54 i Allmänt,

Det är något magiskt med årets föreställning. När vi i "vaccinationsgänget" är ute och minglar med publiken innan andra akten, kommer folk spontant fram och säger "vilket drag det är i år, det här slår alla tidigare revyer!!!". Och det bara efter första akten som är relativt lugn. Det märks att publiken trivs.

Sen trivs vi som grupp tillsammans också, och det gäller alla både på och runt scenen. Vi peppar och stödjer varann, till exempel har Eva fått rädda och trösta mig mer än en gång när jag tappat repliker och koncentration i DC:9an som jag aldrig riktigt har lyckats med. Förbannade roll!

Står man ensam på scenen har man alltid stöd av Ljud & Ljus som ger tummen upp eller klappar och viftar igång en när man blir osäker, eller klappar och sjunger minst lika entusiastiskt med i de stora sångnumren som vi gör. Om jag känner att jag behöver mer energi i något nummer, tittar jag alltid upp till Ljud & Ljus. 

Eller som igår då Bosse kom av sig i Bonden.... och Stellan basisten skrattade det högsta, hjärtligaste och skånskaste skrattet som någonsin har ekat i väggarna på Huddinge aula. Det fick igång Bosse direkt och publiken skrek! Jag stod ute i kulisserna och vek mig innan jag skulle in som Tina i Kockduellen.

Nu är det bara tre föreställningar kvar. Vi märker att ryktet om revyn sprider sig, för det kommer fler och fler på varje föreställning, men fortfarande är det svårt att få folk att komma dit. Så jag vill bara säga till dig som inte sett oss än och som tänker "jaja, det tar vi nästa år": NEJ!!! Om det är nåt år du ska se oss är det i år!!! Att toppa det här blir en utmaning större än att ta flera guldmedaljer än Norge i nästa vinter-OS (haha, förlåt, var bara tvungen....HEIA NORGE!!!) så löpåköp!! Revy är färskvara och 2010 är en exceptionell årgång.

Huddingerevyn ger nästa föreställning önsdag 24/3 kl 19 i Huddinge Aula. Ses vi?

Hilsen Eli

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela