Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-03-26 Öl sänker blodomloppet

Publicerad 2010-03-26 23:10:58 i Allmänt,

...tydligen! Idag var jag bra yr i bollen. Fikk totalt vakuum i hjärnan redan i första sketchen. Jag borjade bra med "Du vet väl att"........sen var det tomt. Lååååång paus. Stackars Thomas såg ut som han skulle skita på sig, men det behövde han inte, för efter något som kändes som en halvtimme kom den jättelogiska fortsättningen ".....öl sänker blodomloppet?". Efter det kommer jag inte ihåg så mycket förrän jag plötsligt serverade rödvin och jag förstod att sketchen rullade vidare. Tjohoj! I resterande nummer i första akten hade jag lite lätt afasi, men i andra akten fick jag åter kontroll över tungan som tur var.

Bara en föreställning kvar nu. Och jag är livrädd!! Vet att killarna planerar lite bus här och där, som man ofta gör på finalen. Regeln är dock att det inte får förstöra för någon och publiken ska inte märka något. Veeeel, jag tror nog finalpubliken förra året förstod att den gigantiska gräddgeggan James Bond fick i håret inte direkt var standard, inte minst därför att vi inte kunde hålla oss för skratt, men man får försöka att hålla masken iallafall.

Alla som dricker något på scenen får till exempel ALLTID riktig sprit på sista föreställningen i stället för vatten och läsk som vi vanligtvis kör med. Jag kommer med andra ord förmodligen bli berusad redan i Bröllopsyran och sen fortsätter festen i Kockduellen, yeeeeeha! Man är ju liksom tvungen att svälja eftersom det ingår i rollen. Själv tänker jag inte busa, speciellt inte efter dagens vakuum-incident. Det ska så lite till för att komma av sig!

Imorgon får jag se till att ta ordentligt farväl med mina kära vänner Malena, som har blivit mer kul att göra för varje gång (dvs ångestmonologen) och lilla Tina. Trist! Men samtidigt skönt. Ska bli fantastiskt att snart få en ledig helg! Det var väl nyårshelgen vi var lediga senast.

Nej, nu ska divan lägga sig så hon är förberedd för all spriten imorgon kväll haha! Får väl grunda ordentligt med ett par pizzor eller nåt innan föreställningen.

Hörs söndag kväll, dvs när vi har rivit scenen och kört kläder och prylar tillbaks till förrådet.

Ha en fin helg!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn
Till Huddingerevyn på Facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela