Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2010-03-29 Go out with a BANG

Publicerad 2010-03-29 20:30:33 i Allmänt,


Fotograf: Heidi Kanold


Det blev en avslutning som hette DUGA! Premiär- och filmningspubliken i all ära, men FINALpubliken var ännu ett litet snäpp bättre och måste ha varit den absolut bästa publiken Huddingerevyn någonsin har haft!! Vilket drag! De skrattade och klappade på alla de rätta ställena + några till och i finalnumret stod alla upp och rockade loss. Härliga ni!!

Jag är förresten jättestolt över finallåten. Jag kände för att göra ett svängigt rockpotpurri och första gången jag tog med den för att testa på ensemblen var det väl egentligen ingen som trodde på den. "För lång och komplicerad", hörde jag i de flestas hjärnor, men Jocke och Fredrik klämde i för livet i Kiss-partiet, vilket gav mig såpass med hopp att jag vågade skicka den vidare till Kapellmästare Lasse som sedan trollade och gjorde ett briljant arrangemang som fick det att svänga rejält. Utan Jocke, Fredde och Lasse hade vi förmodligen haft en tråkigare låt, så TACK, GRABBAR!

BUS då? Jorrå, bus varre här! Men inte så mycket faktiskt! Visst, som jag befarade fick vi riktiga saker i glaset under Bröllopsyran. Italiensk Prosecco, jo jag tackar! Ingen fulsprit här, inte!

I Kockduellen blev det emellertid ingen alkohol. Däremot hade jag med en rengöringsspray som jag duschade Per Morberg med, den grisen. Äntligen blev han ren! Och det blev även jag, för som tack hällde han hela sin flaska över mig. Det lät som om publiken tyckte det var kul.... Och självklart såg de att vi hadde mycket svårt att hålla masken där vi genomförde duetten mitt i en skum- och vattenfontän. 

Priset för Bästa Bus går dock till Thomas. I Bondens piga överraskade han Bosse med att kle ut sig med kolsvart ansikte och jätteafro. Sen bjöd han publiken på en egen inledningsmonolog (på bred norrländska) om hur han hade gått till en stylist för att styla om sig till sin stora idol Fantomen, men efter ett litet missförstånd blev han istället jungelmannen Guran. Publiken skrek och Bosse satt bara och gapade, men hämtade sig till slut. Skitkul!

Sen blev det fest. Fredriks band Route 78, som hade spelat innan föreställningen och i pausen, spelade även på efterfesten och dessutom hade karaokekungen Christer hyrt karaokemaskin. Inte konstigt folk inte ville gå hem! Fantastisk buffé levererad av Jocke och Villa Rosen förgyllde kvällen ytterligare. 

Alla vi pendlare som inte bor i Huddinge åkte hem till Ingrids Villa som för anledningen var omdöpt till Hotel Revy med chockladpraliner på kudden och välkomstbrev, fint skarreva! Där fortsatte festen till långt efter sommartid.

Efter en fantastisk frukost på Hotel Revy begav vi oss till aulan där de i ensemblen som skötte sig kvällen innan redan var långt på väg med rivning av scenen samt städning. Vi jobbade undan, städade och körde rekvisita, kostymer och prylar tillbaka till förrådet. Sen blev det korvkalas på Hotel Revy och ännu en efterfest. Vilken fest, vilken feeeeeeeeeeeeeeeeeest!!!

Nu tar vi det lugnt ett tag och förbereder oss på årets stora händelse - Revy-SM i Eskilstuna! Det ser vi alla mycket fram emot.

Tills dess kommer jag inte uppdatera bloggen så ofta, bara om jag får plötslig skriv-abstinens, hittar roliga bilder eller bara får lust att säga hej. Malena has left the building.....

Må så gott och njut av sommartiden!

Bilder kommer så småningom. 

Stor kram och TUSEN TACK till alla på, runt och bakom scenen och inte minst till vår fantastiska publik som genom våra 13 föreställningar har stöttat oss!!!! JÄTTEPUSS TILL ER ALLA!!!


Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn
Facebook


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela