Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-04-02 Flera bilder behind the scenes & on it

Publicerad 2011-04-02 13:14:39 i Allmänt,



Många i ensemblen hatade mig för att jag skrev det här numret..... Inte minst den dagen kostymerna kom, hehe.
Öppning av andra akten blev det hursomhelst. Och det gick alltid hem!


  
Från "Provanställningen"

Till vänster och höger: Evas karaktär går igång på fiiina möbler. Både Bosses lampa (se bloggen från igår) och
Mannen i Byrån. Hon bestämmer sig dock för skåpbögen Fredrik i Den Vandrande Garderoben.

Tidningsstället i mitten är rekvisitan som flest antal gånger missades att bäras ut efter att numret var slut. Tror det var Ingbritt som ansvarade för att ta ut det, men hon har ju en förmöga att tappa bort både sig själv och allt hon äger så att förvänta att hon ska komma ihåg ett tidningsställ var kanske lite väl optimistiskt. Ofta stod det kvar i det efterföljande numret Spasången, så Jocke och Fredrik fick dansa runt det med soptunnarna.

  
Från vänster: Spasången, Häpp, Den Kungliga korven

På finalen skulle Fredrik och Christer busa med Jocke och Christer gömde sig i Fredriks soptunna för att titta upp som gubben i lådan på slutet och skrämma slag på Jocke. Spasången var ett av våra absolut bästa nummer, både välskrivet (av Ingrid) och mycket bra framförd av killarna.

Att gå in som nästa nummer (min monolog Häpp) efter detta var inte kul. Som att hoppa efter Wirkola, som vi brukar säga i Norge. För att lugna nerverna stod jag därför ute i kulisserna och sjöng med medan jag väntade på min entré. Otroligt vacker låt, The Nearness of You. Min monolog var dock inte riktigt lika vacker, ojojoj ibland var den obarmhjärtigt lång och tyst. Hjälp... 

Att 5 minuter senare gå in som Silvia i Den Kungliga Korven var dock ett lyft. Ett lågmält nummer med en intelligent och rolig text (også skriven av Ingrid) som fick publiken att fnissa rejält. Jag har aldrig på riktigt imiterat någon och det var supersvårt, för det finns ju redan så många som har gjort Silvia bra. Klänningen var världens trångaste också, gick inte att andas i den, och dessutom var den nästan omöjlig att få av igen, vilket gjorde att min entré till Hänt på Pränt som kom direkt efter alltid blev försenat.

  
Från vänster: Hänt På Pränt, som i små sångsnuttar tog upp Vickans bröllopp, fotbolls-VM's vuvuzuelas med efterföljande tinnitus, Jimmi Åkessons upopularitet, Ohly's bröstpump, Monas avgång, Röda Korsets insamlingstaktik, Wikilieaks och den ständiga drömmen om Elen, som är en lång mardröm som aldrig tar slut.
I mitten ser vi ett av de numren som fremkallade mest skratt: Poesi i Bilverkstan.
Till höger: Arvid & Kompis på Gran Canaria. 

  
Från Scendrag
Folk har frågat mig hur jag kom på idén att skriva in Frodo och Gandalf i en ganska alminnelig dragshow.
Frågan är heller: Vem kom först - Dragshow eller Sagan om Ringen?
Det var faktiskt Fredrik som någon gång förra året sa Eli Eli, kan inte du skriva ett nummer där jag får se Eva som Gandalf, SNÄLLA??? Och Christer som Frodo.
Jag tänkte hmmmmmmm hur löser jag det.......

  
T.v: Mitt första blåmärke från Scendragets trapptrill. Man får som sagt lida för konsten.
Mitten: Nä, ska man verkligen visa sig såhär för folk.. Från Bombat Karriärval (en dikt om självmordsbombare och sånt där)
T.h: Snöflingorna, snöflingorna är lustiga att se....

  
Till vänster: Evas sång Något Till Kaffet var nog det numret som gick bäst hem hos publiken. Likaså Kärringarna med sin bärbara dator och flanellograf. Och killarnas uppvisning av instrumenten, förstås.

Den som var med på finalföreställlningen fick även se vad som gömde sig bakom instrumenten....och enligt kapellmästare Lasse borde vi nu byta namn till HuddingeRÖVyn - föreställningen som tog en ända med förskräckelse! Snacka om att baktala, tror orkestern spelade i baktakt här. 

I alla fall, killarnas nakenchock fremkallade följande fejs hos undertecknade:


Det var allt för idag. Jag kommer lägga upp flera bilder från finalfesten så småningom. Imorron kanske? Eller måndag. Nu som revyn är slut har jag ju hur mycket tid som helst....

Vi hörs!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela