Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-02-26 Teknik utan panik

Publicerad 2011-02-26 23:23:25 i Allmänt,

Hojojoj som tiden går! I torsdags hade vi rep som vanligt från 18-22 och igår, fredag, var några från ensemblen samt frivilliga Boyfriends och Bosse i spetsen på plats i aulan hela dagen tillsammans med ljud- och ljusteknikarna. Dessa hjältar byggde, sågade, målade, snäckrade, hängde lampor, drog sladdar och preparerade scenen så allt skulle vara klart inför teknikrepet idag. Tusen tack alla inblandade!

Själv kom jag till aulan efter jobbet igår och fixade lite med diverse kostymer och rekvisita. Som den syslöjdsanalfabet jag är fick jag god hjälp av Ingrid som är en allkonstnär och expert på allt sånt där. Själv tillhör jag typen som klippar snett och sticker mig själv i fingret med synålen hela tiden. Vet inte varför.  

Idag programmerades ljus och ljud och vi körde in vår nya inspicient Michael i jobbet bakom scenen. Vi jobbade från 9-21 med pizzapaus inlagt och tog oss igenom första akten. Tänk vad många timmar som går åt för att producera en timmes underhållning......

Imorgon är det på'n igen så då gäller det att vara pigg & utvilad. Dags att dyka ner under täcket med andra ord.

Vi höres!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela