Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-01-09 Andra dagen på jobbet

Publicerad 2011-01-09 22:05:00 i Allmänt,

Idag har vi jobbat hårt! Började i vanlig ordning med att sjunga igenom öppnings- och finallåten. Här ska koreografen få lite att bita i.... Gissa om vi kommer få svettas!

Sen läste vi ett par nya texter, skrattade och därefter började vi repetera de nummer som vi med 90 % säkerhet vet att vi ska ha. D.v.s. det vi har skrivit själv. Vissa roller är redan utdelade.

Själv fick jag prova allt från att agera överklassbarnbarn till att stå och beundra ett mikrofonstativ som skulle föreställa en lampa. 

Låter inte så ansträngande eller hur, men jag lovar, jag var totalfärdig redan efter lunch! Avslutade det hela med att rulla runt på golvet under flåsande falsettsång i en sorts surrealistiskt vadskavvikalladet-nummer.

Hinner smälta lite texter till nästa träff som är på torsdag hoppas jag, just nu snurrar alla möjliga karaktärer runt i skallen.

Och fler nummer behövs, så nu vädjar jag till revytextförfattargudarna att ge mig Texten som vinner revy-SM i Eslöv i 2011. Pleeeeease.......?

Imorgon är det styrelsemöte också, en hel del att fixa administrativt nu.

Vi hörs!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela