Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-03-03 Forcerat genrep med saft och soffavält

Publicerad 2011-03-03 21:25:24 i Allmänt,

Genrepet gick som ett genrep i Huddingerevyn ska gå! Trögt med massa missar, vilket betyder att det egentligen gick ganska bra...eller??

Saft spilldes över hela scengolvet, en soffa vältades så stearinljusen trillade, en textrad slank hit å en dit å vips så hade vi halverat Lyxfyllan... Första akten kuttade vi med 4 minuter... Hoppsann. I pausen bad regissör'n oss ta det lugnt, för bövelen.

I alla fall, till er som undrar hur det gick i den långa sketchen där ingen kunde hålla sig för skratt, så kan jag meddela att då vi äntligen kom dit hade vi deppat ihop så det blev inte det minsta lilla fniss, inte ens hos publiken. Så den sketchen flöt ju på.

Min bästa prestation i genrepet var då jag räddade en bit överbliven rekvisita från att bli liggande kvar mitt på scengolvet i rästerande nummer. Heja Eli! Vilken bragd.

Christer påstod publiken skrattade gott och då undrar jag om vi var på samma genrep? Det genrepet jag var på var tysssssst, vi hörde inte ens musiken i öppning och final så vi missade entrén med några millimeter. Nä....ska man hålla på med det här, osv osv. Vi får väl se imorgon när förhoppningsvis premiäradrenalinet börjar pumpa och man kanske får liv i sina zombie-karaktärer.

Nu finslipar jag texter inför morgondagen och sjunger igenom låtarna. Tralala....hm...börjar jag bli hes? Vad är det för klump i halsen, kan det vara halsfluss......eller rent av en lunginflamation?? Man blir lätt hypokondriker när man håller på med sånt här.

Nuväl. Premiären kommer antingen det är saft på golvet eller inte. Det gäller bara att ge publiken det dem vill ha och lite till!! Piece of cake.....

Vi hörs!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela