Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-03-05 Fullt hus!

Publicerad 2011-03-05 22:06:26 i Allmänt,

Idag hade vi fullt hus och stormande jubel, du saftiga saffransgratäng vilket drag det blev!! Publiken påverkar oss oerhört mycket, så är det bara. Om vi hör hjärtliga skratt och applåder vågar vi lattja mera och slappna av så vi presterar bättre och så blir publiken gladare och klappar mera och vi tycker det är ännu roligare att stå på scenen och vågar leka och bli lite galnare och publiken skrattar ännu högre och oftare och vi ösar på och det blir en låååååång uppåtgående spiral som slutar på topp! Låter kanske konstigt, men publiken har en mycket viktig roll i revyns värld. Så är det bara.

Idag hade vi besök utav en av våra sponsorer också, Huddinge Revisionsbyrå AB. Istället för blommor till ensemblen fick vi varsin handduk med våra namn inbroderade! Tusen tack, det var en underbart användbar present - nu har vi något att torka svetten med. Ni skulle bara veta hur mycket energi som går åt till allt spring mellan scenen och logen för inte att tala om alla snabba klädesombyten. Jag brukar faktiskt alltid ha med min egen handduk, men just i år hade jag glömt det. På min plats hänger nu en ny, fräsch och rosa handduk med mitt namn på. Låt svetten komma.....

Tack även till vår tidigare inspicient Annelie som bakat en alldeles för god morotskaka till hungriga och sötsugna revymänniskor. Mums!! Annelie kan på grund utav en kraftig graviditet inte vara med i år.

Imorgon har vi så gott som full salong igen, ska bli spännande.

Vi höres!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela