Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-03-13 Fortfarande ljudproblem

Publicerad 2011-03-13 11:48:45 i Allmänt,

Något är tydligen fel i aulans dimmersystem (eh? om jag har fattat rätt efter att ha tjuvlyssnat på Rolle Ljudmeister) och en elektritekniker måste fixa det. När de stora högtalarna mitt i salongen är igång kan man inte köra ljuset samtidigt för då brumlar det som om det vore jordbävning.

Så valet stod mellan att köra föreställningarna utan ljus (jag föreslog at alla i ensemblen kunde ha var sin ficklampa och göra sin egen följespot, men förslaget gick inte riktigt hem hos de andra) eller att stänga av de stora högtalarna och bara ha igång högtalarna på scenen. Det blev förslag B. Det funkade! Föreställningar utan brummel blev det och scenljudet gick fram som det skulle.

Under lördagens föreställning hade vi dessutom världens trevligaste dam (eller var dom flera, det lät så) mitt i salongen. Hon/de skrattade och klappade åt absolut ALLT - du härliga människa, skulle du/ni vilja komma tillbaka när vi ska filma revyn??? Vi behöver såna som dig!!!! TUSEN TACK för att du/ni finns!!!

Skal lägga upp några bilder från föreställningen lite senare, nu är det strax dags att bege sig mot aulan igen. Söndagsmatiné idag kl 15. Välkomna!

Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela