Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2011-03-25 Lida för konsten

Publicerad 2011-03-25 23:03:03 i Allmänt,

....får man som tidigare sagt. I tillägg till de vanliga extra blåmärkerna jag får varje gång jag ramlar i trappan under Fredriks och min duett kom även armen i kläm idag så blodet flöt under handsken. AJ!! Ont gjorde det.

Tydligen hade jag gjort ett dåligt jobb då jag tejpade fast micken också, för då jag skulle ta loss den efter föreställningen följde halva skalpen med. Memo to self: tejpa på HUDEN, inte håret...

Om någon behöver löshår finns det alltså en halv tupé fastklistrad på en tejpbit i soptunnan i Huddinge aula nånstans. Det är bara att ta. Mellanblond färg.

Annars flöt det väl på bra idag, tycker jag. Publiken var lite blyg i början, men kom loss ordentligt efter ett tag och klappade genom hela finalnumret. Tusen tack ska ni ha!!

Imorgon lördag är absolut sista chansen att se årets föreställning. Som jag sa igår ska vi även filma den imorgon och då brukar ting ofta skit...eh gå lite snätt, så vi hoppas på en riktigt stor och härlig drömpublik som kan hjälpa och klappa oss igenom eventuella felsägningar, falsktoner och krossad rekvisita!

Eftersom det är Grand Final imorgon kommer säkert någon (läs: killarna och Cattis) att vilja busa lite också, det bjuds ofta på lite extra på sista föreställningen. Man måste ju få säga ett riktigt hejdå till sina olika karaktärer! Fast det får inte märkas och man får inte förstöra för någon. Och eftersom vi filmar imorgon kan vi ju inte flippa ur hur mycket som helst.

Nej, bäst att hoppa i säng nu så man är pigg och utvilad till finalen. Och efteråt blir det ju fest för alla som har jobbat med revyn så då kan man inte sova..

Om du vill komma och hjälpa oss att göra den bästa revyfilmen någonsin, finns det fortfarande biljetter kvar, och de bokar du via hemsidan eller en halv timme innan föreställningen, som börjar kl 17.

Vi höres!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela