Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2012-02-24 Dan före helgen före dopparehelgen

Publicerad 2012-02-24 21:23:19 i Allmänt,

Igår repade vi från kl 18 till 23.15. Det märks idag kan jag säga. Rösten är sliten och ögonen stänger sig själva nu redan kl 21. Och fortfarande känns det som om vi borde repa i två hela veckor till minst. Men nu är det slut! Imorgon är det nämligen teknikrep då ljud och ljus programmeras så då måste allting funka. Ikväll lägger ensemblen sig tidigt för nu väntar en riktigt tung helg med hårt jobb kl 09-23 både lördag och söndag.

 

Idag har aulan byggts om à la Huddingerevyn. All världens teknikprylar som ska ge bästa möjliga ljud och ljus över "Sockerkickar och Surdegar" sitter nu på plats och scenen är dekorerad och uppbyggd som vi vill ha den. Att komma till aulan på teknikrepsmorgonen är nästan som då man som barn på julaftonsmorgonen fick komma in och titta på julgranen för första gången. Det blir en nästan högtidlig stämning...

 

De som hade möjlighet av ensemblen var i aulan och fixade dekor och rekvisita efter jobb idag. Själv behövde jag kvällen att lära mig ett par mycket sent inkomne texter och dessutom shoppade jag lite rekvisita jag behöver och en paljettklänning som jag hoppas ska funka i ett av mina divanummer.

 

Måndag har vi genomdrag och nästa torsdag genrep för publik. Så kommer dopparelördagen 3 mars.... Måtte veckan dit bli låååååång som ett år....HJELP!

 

Hilsen Eli Grönhaug

Artist med Rampfeber i

Huddingerevyn

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela