Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2012-03-05 Söndagsmys!

Publicerad 2012-03-05 18:53:37 i Allmänt,

Vilken mysig söndagspublik vi hade! Stor stämning redan från första början, tusen tack! Kändes som premiärnerverna hade släppt och vi kunde ösa på. Vi har fortfarande mer att ge, så härifrån går det bara uppåt!!

Vill ge en kjempe-eloge till vår MoS=Master of Sound Mr Roland Skoglund! Nu när regissör'n är klar med sin bit är det Rolle som håller ordning på oss. Han håller även ordning på alla ljud och har en nästan telepatisk tajming på sina ljudeffekter, vilket jag har stor nytta av i ett par av mina nummer. Tack Rolle, du är så bra!

Nu har vi några lugna dagar med "bara" våra vanliga dagjobb fram tills torsdag och nästa föreställning. För mig är det mycket bra med vila. Har problem med rösten som jag skrek sönder på rep innan vi fick mikrofoner för tre veckor sen (jag blir lite för ivrig och har ingen sångteknik) och det blir inte bättre av att jag har många höga och obekväma toner i revyn i år. Mina kollegor på jobbet tyckte nog jag var lite tyst idag....
/Eli Grönhaug
Aaaanyway, här kommer lite flera mingelbilder från premiärfesten:
Producent Sernlind höll föredrag om hur man skaffar serveringstillstånd. Spännande!
Efteråt var han alldeles slut.
Tur man fick varning för kö så man kunne ta med sig lite skumpa och passa
på att mingla lite framför buffén.
Marielle & the Decorators hade gjort så mysigt! Att fixa cosy i
aulans entré är Mission Impossible, men de lyckades Against all odds.
Det vinkades med rosor och skålades i.....Cola Zero.
Regissör Robert och Koreograf Lina hade sin traditionsenliga prisutdelning. Premiärfestens höjdpunkt!
På allas rosor stod en liten titel som oppsummerade var och ens talang...
Efter timmar i provhytten på HM valde jag till slut den här festblåsan.
Eftersom jag inte hade tid att fixa håret fick jag hitta klänning som matchade kalufsen, helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela