Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2012-03-28 Mingelbilder från finalfesten

Publicerad 2012-03-28 21:55:37 i Allmänt,

Finalpunch!
Ingrid kramar om vår alltid lika sprudlande koreograf Lina.
Arbetet med att montera ner scenen började strax publiken lämnade salongen.
I bakgrunden ser vi ljusdesigner Kenneth och Spotmaster Robin och framför
poserar 2/3 Orkester vid trummorna.
Master of Sounds Mister Roland lägger en kabel bredvid konfettihögen.
Bakom ser vi Lightmaster Thomas.
Så här tjusiga är Kärringarna egentligen! Huddingerevyns Gran Ladies Ingrid och Eva.
Fint folk på besök! Jocke och Cattis familj. Pappa Bertil har stått många år
på Huddingerevyns scen.
Jensa kom rätt tidigt i feststämning. Även Kapellmästaren tog sig en starköl. Ojoj.
Världens absolut bästa Sugarkicks delade ut rosor till alla! Med personliga hälsningar.
På Bosses stod det t.ex. "Tack för din villkorslösa kärlek, Pappa!"
Haha, det är humor. För hans roll som Kungen som inte ville kännas vid sina oäkta barn...
Fredrik fick även en ny mopp! Eftersom The Sugarkicks klippte sönder den andra.
Johan och Lukas kom plötsligt fram till mig och släpade med mig in i garderoben för att visa hur trevligt det är där. Hur kan jag ha missat det??
Sen kom Tomten och hans Assistent med gåvor! Fredriks huvud på ett fat (hehe kvällens läskigaste foto. Wattahell happened there??)
Anyway, det var dags för Regissörens och Koreografens avskedstal och iklädd något från varje nummer regisserade de oss i ett riktigt surdegssockerkicksbak. Alla bidrog med var sin ingrediens - ett mycket populärt inslag! Jag filmade faktiskt hela eventet, men det ble alldeles för långt och tungt för att lägga upp här. Det skrattades en hel del i alla fall!
Sen fortsatte festen:
Pelle the Famous Barman var mycket glad för underhållningen.
När baren var tom blev det som vanligt mingel, hångel, sång och nakendans och dagen efter mådde vi som fisken som i en månad har levd i Evas kärringstrumpor:
Söndagen städade vi hela dagen. All rekvisita, alla kläder och grejer plockades ihop och kördes tillbaka till revyförrådet. Där får det ligga och vila...
Även vi tar en paus från revyandet. Nästa grej nu blir att boka in oss på revy-SM i augusti, även om vi inte kommer med för att tävla.
Jag hör av mig när jag har något att höra av mig med!
Tills dess njut av våren och sommartiden!
Stor klem och tack för i år,
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela