Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2013-02-10 Hålla lugnet? HUR??

Publicerad 2013-02-10 21:04:00 i Allmänt,

 

Först av allt – läs Huddinge Nyheter 1 mars! Då kommer reportage om Huddingerevyn. I torsdags fick vi nämligen jättetrevligt besök av en journalist och fotograf som tog massa kort och ville ha fakta om årets föreställning ”Årets Hits”.

Passar ju jättebra att det kommer ut dagen innan premiären 2 mars!

Annars är det nu smått kaotiskt all over the place. Endast 3 veckor till premiär och vi springer fortfarande runt med manus i hand på repetitionerna pga sent inkomna texter. Sarah syr scenkläder så maskinen ryker nere i logen medan vi repar, vår ultrakreativa och sprudlande koreograf Lina setter steg och rörelser i scener vi inte trodde rörelser var nödvändiga (vilket iofs lyfter numren rejält - när vi bara kommer ihåg hur vi ska göra), regissör Robert har fått tillbaka den där paniska blicken under pokerfejset igen och försöker hålla god min, men alla vet att nu är det BRÅTTOM och på toppen av det hela har vi världens vattenläckage i aulan där det rinner in vatten på minst 3 ställen över scenen så vi har stora hinkar ståendes som vi försöker att inte välta när vi dansar runt och som om inte det var nog drar en mystisk fläkt, som ingen har lyckats lokalisera, alldeles omotiverad plötsligt igång och eftersom den låter som en lyftande DC10, är det ju inte så optimalt om den skulle gå på mitt under pågående föreställning om ni hajar. Varför kan inte Huddinge aulas ansvariga fixa vattenläckaget?? Vi har ju haft det här problemet förr och som det är nu skadas ju inte bara taket, utan scenen också, och publiken på första raden får vi förse med paraplyer om det fortsätter så här. 

 

Att jag låter nervig beror på att jag ligger efter i textplugganet, då jag har varit upptagen med textskrivandet istället. Sen inser jag att jag har gjort det alldeles för svårt för mig själv i valet av en låt jag ska framföra. Inte bara går den på höjder jag inte är riktigt bekväm på (höjdskräck), jag måste också sätta en egen koreografi och samtidigt försöka hålla koll på de olika ljuden i musiken så jag tajmar allting rätt. OOOOHH! Och pust.

 

Aaaanyway, vi kämpar på! Nu blir det pluggapluggaplugga fram tills nästa rep på torsdag.

 

Hej så länge!

Hilsen Eli Grönhaug

Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela