Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2013-02-15 Någon som har lite tid att sälja?

Publicerad 2013-02-15 22:58:38 i Allmänt,

Som sagt, nu e're bråttom!

 

Logen ser ut som ett sigenareläger och är proppad full med scenkläder, hängare, peruker, rekvisita, verktyg, halvbygd scenografi, affischer, grisetryner, bautatårta, kaffebryggare, tallrikar, bestick, fladdrande manus, Sarah, the Symaskin och mycket mycket mer. Och på toppen av det kravlar 9 halvt panikslagna revyare och letar efter skjortan, dansskorna, snusen eller partnern i sketchen de tänkte öva. På scenen bygger Bosse SAKER och killarna Simon & Jens fixar finliret med småsagen. Och samtidigt försöker Regissör Robert att få fram sitt regibudskap till närmsta, förbispringande ensemblemedlem.

 

Torsdagen gick åt att specialträna de numren som behöver det mest. Regissören har satt upp ett förslag till körschema och om det blir som det ser ut just nu, kommer jag dö av hjärtattack redan efter första halva akten. Så här ser den ut för nuvarande: In-strippa-in igen o rappaloss-ner å byta-upp å in-sen byta/vila 4 minuter samtidigt som jag byter om till 2 nummer samtidigt i lager på lager-in-ner å byta på 3 minuter och förbereda värsta rejset med in-o-ut-o-in-o-ut-o-in-o-ut-o-in-o-PAUS, PHU!!! Andra akten blir rena rama Carema i jämförelse.

 

I torsdags bestämde dessutom regissörn att mitt senaste inlevererade nummer kom in för sent till att vi hinner repa det med 4 pers som jag hade tänkt. 2 pers och en hel sida ströks i manus, så nu får ni aldrig se den Nakna kocken! Och inte Darth Vader heller. Eller Jean Claude Van Damme sjunga duett med sig själv. (OK, 2 av dessa 3 hade ni nog aldrig fått se oavsett). Kan dock bli återseende med andra kändisar!

 

Ikväll skulle jag egentligen ha skrivit en liten snutt till ett sista-minuten-nummer och lagt hela upplägget till den svåra svåra ohhhh SVÅRA! sången jag i ett svagt ögonblick tyckte det var en god idé att göra något på, men det blev surf runt på diverse party- och peruksajter i stället, i jakten på Den Perfekta Hårbonaden. Hittade något på Eksons.se som jag hoppas ska funka.

Får gå upp tidigt imorgon och repa istället. Och imorgon kommer orkestern, YAY!! Vi hörs.

Hilsen Eli Grönhaug

Huddingerevyn

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela