Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2013-02-27 Tre dagar till PREMIÄR!

Publicerad 2013-02-27 21:47:28 i Allmänt,

Pust! Nu ligger jag efter i bloggandet igen och det är därför att vi de senaste dagarna har repat till 23-24 på kvällarna för att få ihop allt. Har varit i fullständigt koma på jobbet den här veckan - man blir ju lättare schizo när man går upp med tuppen, jobbar häcken av sig en hel dag som grå kontorsråtta och sedan sprattlar runt hela kvällen i 16 olika roller i ett rasande tempo. Man byter kläder ofta, om jag säger så.

 

Ikväll har vi "ledigt", vilket betyder att jag är "Hemma-Eli" med tvättstuga och borde öva öva öva, bara att jag självklart har fått ont i halsen som jag alltid får när jag pressar rösten för mycket (som jag gjorde på söndagens teknikrep) så jag borde vara tyst. Suck. 

 

Bitarna börjar dock falla på plats. Bland annat ringde Jocke i eftermiddags och den ängeln har varit i förrådet och hämtat min sista peruk som jag saknat, den gutten er god!! Han och Piff & Puff alias Simon och Jens var runt i Huddinge och satte upp affischer inför premiären. DU HAR VÄL BOKAT BILJETT??

 

Imorgon är det genrep och Fredrik sa igår att han längtade efter att få köra inför publik. Eva såg också fram emot det och tyckte att årets revy blir bästa på länge! Själv känner jag bara en djup ångest. Jag är inte KLAR! Men vafan. När publiken sitter där, då vet jag ju att mina extralager adrenalin kickar in och vem bryr sig då om replikerna hamnar snett, det är bara att köra!

 

Fortsättning följer....

 

Hilsen Eli Grönhaug

Huddingerevyn

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela