Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2013-01-20 Teaterspöket har varit ute igen!

Publicerad 2013-01-20 20:56:23 i Allmänt,

10 mycket danssugna revyare står nu och trippar i sina ballerinaskor och bara väntar på koreografens magiska touch! Grovrörelserna till både öppning och final har vi lagt, så no worries, Lina! Resten är ju bara en walk in the park.

 

Kanske var det den intensiva dansen som gjorde att det plötsligt luktade bränt i aulan i dag? Vi sprang runt och letade efter källor till eld och rök, men hittade inget och plötsligt var röklukten borta. Eller ska vi säga spöklukten? Vi misstänker att teaterspöket har varit framme igen!

 

Ni som har följt oss genom åren vet att Huddingerevyn har ett mycket busigt spöke som skrämmer oss runt midnatt när vi är på våra skrivarkickoffer, öppnar takluckorna i aulan under natten när det snöar och nu får det att lukta bränt. (Undrar om det var spöket som försökte gasa ihjäl oss med påträngande äggasmörgås-liknande doft precis innan vi skulle göra entré i Grisarna direkt efter lunch också? Not okey, Spöket! Nästa gång får du försöka kniiiipa, eller låta bli att äta så stark mat ;-) 

 

Idag drog vi igenom de stora scenerna rätt så grundigt. Sen fick Eva och jag testa den nya sketchen Ingrid hade med i torsdags. Kan bli kul! Om vi klarar av att hålla tankarna på rätt plats medan vi plockar fram rätt rekvisita, vill säga (and good luck with that, by the way).

 

Kan också säga att Fredrik kommer framföra en riktig pärla av en sång som beskriver en av årets stora snackisar. Inget öga kommer vara torrt, säger jag bara!

 

Det skrivas fortfarande i skrivervärkstan. Ingrid är ju alltid produktiv och Eva har också något på gång. Själv har jag ett par idéer till nummer, sen får jag snart börja tänka på texter till programbladet som också ska i trycken nångång i god tid innan premiären.

 

Ha en fin vecka allihop! Nästa rep är på torsdag. Får hoppas jag har lyckats lära mig en del av mina texter till dess.

 

Hilsen

Eli Grönhaug

Huddingerevyn

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela