Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2013-03-09 Blir bara bättre och bättre!!!

Publicerad 2013-03-09 09:05:19 i Allmänt,

Vilken kanonföreställning vi hade igår!!!! Vi skyller till 190 % på publiken som var med och klappade igång oss från första början till sista bugning - TUSEN TACK KÄRA VÄNNER FÖR ATT NI KOM!!

 

Jag har äran att börja föreställningen och eftersom jag möttes av ett applådhav då jag stack ut näsan, blev jag så till mig att jag började sjunga för tidigt, men pyttsan, som tur är räddade mina kära ensemblemedlemmar det vet att komma in rätt så puh! Gick bra ändå. 

 

Killarna satte basturappen perfekt så den gick hem med stor succé. Puh!

 

Sen sa det bara ritsch, ratsch, svusj och vips var det dags att börja andra akten. Det är jag som börjar den också och där försvann plötsligt andra textraden, damn! Det är så lätt att komma av sig! Kompenserade med att vara övertydlig i resten av sången så budskapet gick fram ändå. Tror det funkade.

 

Jo förresten, i grisarna - aktfinalen akt 1, fick publiken höra kapellmästaren spela samma snuttelutt 3 gånger eftersom Jocke, som har ett supersnabbt ombyte, inte fick av sig kläderna. Eva improviserade flitigt för att vinna tid och då trodde Jocke att vi skulle gå vidare i numret och började ta på sig kläderna igen, men då gick alltså musiken igång för 3:e gången och han strippade igen, kastade sig ut och vann. 3:e gången gillt, som man säger. Vi andra stod ute i kulisserna och skrattade ihjäl oss. 

 

Jag har dessutom äntligen lärt mig applådtacket! På premiären flaxade jag ju bara runt som en förvirrad, huvudlös höna, men nu vet jag när och vart jag ska gå. Bara en sån grej!

 

Ikväll kör vi kl 17 och då får jag kamma till perukerna för ikväll kommer Pappa från Norge.

 

Vi hörs!

Hilsen Eli Grönhaug

Huddingerevyn

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela