Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2013-03-20 onsdag igen

Publicerad 2013-03-20 23:39:53 i Allmänt,


Jag har svårt att hålla motivationen uppe på onsdagskvällarna! Efter att ha jobbat intenst på det vanliga dagjobbet sedan 7 på morgonen är det tufft att vara 100 % laddad för föreställning kl 19. Jag var inte alls med idag, var hur sliten och okoncentrerad som helst. Rösten var sliten också och ville inte alls ta de tonerna jag försökte tvinga fram. Förlåt publiken, för falsksången!

 

Publiken var förresten lite trögstartad också. När jag kommer ut i öppningsnumret och skriker HEJ brukar folk klappa eller skrika HEJ tillbaka, men idag såg alla bara chockade ut, såg jag antog jag såg konstig ut, typ hade spenat mellan tänderna eller nåt, och provade försiktigt med ett till HEJ, men det blev bara töntigt. Nänä, tänkte jag, bäst att bara rocka på och låtsas att det regnar (vilket inte är ovanligt i aulan, eller förresten, nu tror jag kommunen har fixat vattenläckaget).

 

Sen kom ju publiken igång efter ett tag, eller i alla fall i alla andras nummer. Förmodligen är jag paranoid, men ibland känns det som att publiken blir knäpptyst när jag säger något. Typ som i Morberg och Tina Nordström. Där gjorde Fredrik en extra rolig och improvisatorisk Morberg idag och publiken vek sig i skratt, men så fort jag kom in som Tina vart det tyst och dött (memo to self, by the way: Do NOT kopiera gammalt BRA nummer till nytt och INTE så bra) och jag kände att sketchen kanske hade gjort sig bättre som monolog. Någon från revy-Sverige som förstår vad jag pratar om?

 

Anyway, bara 2 föreställningar kvar nu, och det är de 2 roligaste! Fredag är det partaj med mina kompisar i salongen och lördag är det ju FINAL! Finalen är alltid bästa föreställningen, för då spexar vi med varann och tar ut svängarna lite extra.

 

Vi hörs!

Hilsen Eli Grönhaug

Huddingerevyn

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela