Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2014-03-05 Dan före dan...

Publicerad 2014-03-05 22:46:00 i Allmänt,

Genrep imorgon! Efter helgens hårdkör då vi jobbade till sena kvällen både torsdag, fredag, lördag, söndag och måndag, insåg vi att vi behövde vila både röster, simfötter och energilager, så igår och idag har vi repat på egen hand och gjort sista fixet. Imorgon har vi genrep och då måste allting sitta, för då sitter folk i salongen och vi vill ju inte skrämma bort någon. I skrivande stund känns många nummer osäkra för mig, och det till trots för att jag har den lugnaste revyn någonsin (kan nästan gå ut och ta ett deltidsjobb mellan numren, nästan inga panikombyten alls) så det ska bli ytterst spännande att se hur det går imorgon. Och med tanke på att vi enligt traditionerna alltid har riktigt lusna genrep, har jag inte särskild höga förväntningar, men det vore ju kul om man kunde överraska med att dansa rätt för första gången i finalen, till exempel. Eller för första gången lyckas slita av Simon kläderna utan att kroppsdelarna hänger med. Stackars killen är gul och blå - jag har ju en tendens att ibland bli lite för ivrig i kampens hetta.

Ett glädjande besked: Som inspicient har vi ingen ringare än den mycket revyerfarne Christer Wigström, som gör comeback i revyn efter att ha spelat klart med sin egen Trosarevy. Känns tryggt, han sköter bland annat det tekniske bakom scenen - mycket teknik i år.

På premiären fredag 7/3 MÅSTE det bara bli bra! Det förtjänar våran premiärpublik, som är den bästa och mest förstående revypubliken i Sverige!

Här kan ni läsa vad lokaltidningen Mitt i Huddinge skriver om oss:
http://epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_mihu#

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela