Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2014-03-21 Friday night's allright!

Publicerad 2014-03-22 11:59:00 i Allmänt,

Igår var det roligt igen! Härlig publik, som förutom mina vänner och exkollegor på Fritidsresor, bland annat bestod av koreograf Lina med the Mams & the Paps, Ingrids kollegor samt Huddingepolitikerna! Politikerna gillade nog speciellt vårt nummer om PISA och skolsnusket. Körförslaget gick också väldigt bra hem igår. Och Kärringarna! Dessa galna tanter, i år får man se lite andra sidor av dem kan man säga.
 
Då andra akten skulle börja blev det lite extra speciellt eftersom filmen startade endast med ljud utan bild, dvs. motsatsen till stumfilm (eh?) och Christer som styr tekniken på sin dator bakom scenen blev smått svettig och ficka starta om, något han i spontan stress skrek ut i salongen och det lät ganska roligt. 
 
Nu har jag laddat med två ägg och en femdubbel espresso (fick ny kaffemaskin av Fortum i posten som jag var tvungen att testa) inför kvällens föreställning som börjar kl 19 och har redan hjärtklappning, så om ni ser en hyper norrman förflytta sig ryckigt med blixtens hastighet runt i aulan kan det vara jag.
 
Ses vi ikväll?
 
Hoppas det!
Hilsen Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Postat av: Kjell Yngerskog

Publicerad 2014-03-23 07:25:30

Tack för en härlig revy, den bästa Huddingerevy jag sett! Fart och fläkt och roliga texter utan dippar! Huddingekäringarna är toppen! Och, stort grattis till "ungtupparna" som trädde fram i rampljuset med den äran! Över lag tycker jag att alla har lyft sig flera steg i scennärvaro. Det känns tryggt att titta på ensemblen! Hoppas ni skickar in ett antal nummer till Revy-SM!

Svar: Tusen tack själv, Kjell! Det var mycket roligt att spela för en så entusiastisk publik såklart :-) Och tack för dina fina ord! Jag ska framföra dem till ensemblen, jättekul att du kom!
Huddingerevyn Rampfeber

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela