Huddingerevyn 1995–2017 Tack för oss

Efter att ha roat Huddinge med omnejd i över 20 år, har vi nu tagit det tunga beslutet att lägga ner Huddinge Teaterförening Rampfeber, känd som Huddingerevyn.

2015-03-28 Redan slut???

Publicerad 2015-03-28 12:27:00 i Allmänt,

Ikväll är sista föreställningen. Det har gått så otroligt fort! Tycker det var som i går att vi smått nervösa stod och trippade inför premiären.
 
 
Publiken i går var fantastisk, tusen tack ska ni ha för alla skratt och för all värme ni gav!! Själv hade jag mina kompisar i salongen, vilket var extra kul, och dessutom hade vi fint besök av vår förra revytrummis Thelander samt revykollegor från Trosarevyn och Sollentunarevyn. Vi fick så mycket rosor och beröm efteråt att vi rodnade från klack till peruk! Både för texterna, som till 80% är skrivna av Ingrid, men även för att vi levererar proffsigt.Tusen tusen tack! 
 
Lukas filmade föreställningen, så vi har dokumentation, och på filmen fastnade följande: alla utom jag dansade fel i öppningsnumret (och dom gjorde samma fel samtidigt allihop!) och i min och Fredriks duett BoHENian Rhapsody fick man se Kast Med För Stor Peruk då jag lite för ivrigt deklarerade min könslösa kärlek. Min första peruktflykt i år faktiskt! Trodde jag skulle klara mig från det (till trots för att jag i årets föreställning har en perukuppställning som nästan liknar röda armén) men icke. Där stod jag i bara perukstrumpan och undrade varför jag plötsligt frös om öronen.
 
Annars fick Gudrun Schyman lite extra röster i går! Jättekul, eftersom Eva, som gör en strålande Gudrun och verkligen är lik henne, har lite ångest för den monologen. Varför vet vi inte, men alla har vi våra jobbigheter. Själv gör jag en monolog om vädret som aldrig verkar gå hem, och det är väl min största ångest i år. Och alla snabba ombyten. Ni skulle bara veta hur vi svättas där ute i kulisserna mellan vissa nummer!
 
Jocke och Amanda får mycket beröm för sina glada nyheter och inslaget om tiggare utanför ICA. Folk undrar först om man verkligen får skoja om det där, men de gör det med så mycket värme så det går hem och är ett av de numren som först nämns efteråt. 
 
Ikväll är alltså finalen på vårt 20-årsjubileum och frågan man ställer sig inför varje final är: vem kommerr busa och hur?? I en final är man aldrig säker. Regeln är dock att man inte får förstöra för någon och publiken får inte märka något. Vem vet vad som kan hända...
 
Kom och se!
Dörrarna går upp kl strax innan 19 och biljetter kan köpas i entrén.
 
Hilsen
Eli Grönhaug
Huddingerevyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela